(Lainaukset Hikipediasta)

Aluksi: Jutussa esiintyvät stereotypiat eivät ole loukatakseen ketään. Ottakaa huumorilla. Lisäksi paikat eivät liity millään tavoin kyseisen herran todelliseen asuinympäristöön.

 

Rekkamies.

Savolainen

Hän on se mies, joka tuijottaa minua silmät pyöreinä baareissa, väittää haluavansa ja juoksee seuraavana päivänä seurustelemaan vaalean hempukan kanssa, vaikka vasta oli vannonut pysyvänsä ikuisena poikamiehenä. Hieman hidas, puhuu venyttäen mutta puhuu paljon. Kärryiltä tipahtaa alta aikayksikön ja jutusta ei saa pirukaan selvää.

"Savolaene tota noinniina... no so'on semmone rupusakki perseestä. Silloniik kum mäntii Pieks'mäkkee tyttölöitä.. Minnäit tiijän. Elähä siä hoppuuta minua. Nii tuota. Lehemät käö ettäälä. Sielä minuv vanhassa kotonanniik kaks kilometriä ajettiil lehmiä iltasella mehtää. Ja kerranniik kum minä mäniv vel'pojan kansal lehmie – olin kahentoesta vanha ni... Myö lähettii muantieltä tienhuarasta mänemään semmosta mehtäurroo ni, meijäv vastaan tul' semmonen kummaline elukka. Ja se veljen kuluk' ieltä päij ja sano, että: "Eläpäs tule mikä tuola tulennoo." Ja myö kyykistyttiij ja kahtottii että... no suatana. Kirjassa ja kuvassa tuo on niin ku sus, mut eehän tuo nyt koerakaal lie. Ja myö lähettiin takasija juostiin muantielej ja itkettiij ja kottii."


Herra X


Saamelainen

Lapin Tangoa mukaillen: "Lapin äijjä lyö outoa turpaan. Se on hullu ja arvaamaton" Herra X on taistelija, joka uhoaa snägärijonossa ja kuvittelee olevansa kovakin nyrkkimies 175cm pitkän vartensa kanssa.
"Saamelaisille ei pidä pottuilla turhaan, tai he tekevät sinulle niin kuin poroille. Saamelaisten alkuperää ei tiedetä, mutta heidän esi-isänsä ovat luultavammin vaeltaneet Fennoskandiaan Indoeuroopasta tai lentäneet Plutolta. Jälkimmäinen teoria on tutkijoiden mielestä uskottavampi, koska saamelaiset tykkäävät kylmästä ja saamelaisten virtsa hohtaa pimeässä. Oikean saamelaisen tunnistaa siitä, että se haluaa lyödä kaikilta helsinkiläisiltä hampaat kurkkuun, joten saamelainen on syytä jättää vapaaksi luontoon. Mutta ei samalle alueelle jääkarhujen kanssa, koska saamelainen saattaa luulla sitä naaliksi ja tehdä siitä noitarummun. Tämän jälkeen etelän lantalaiset ovat helisemässä örkkien hyökkäyksen alla."

 

Puppy

Helsinkiläinen

Äärimmäisen kotiseuturakas, joka jaksaa aina jankuttaa kuinka paljon mukavampi hänen kotikaupunkinsa on verrattuna opiskelukaupunkiinsa, joka on ihan NiinQ OUT. Hänen mukaansa kotikaupungin ympärillä ei ole mitään hyvää jos hänen kotikaupunki-kaverinsa eivät ole mukana. Lisäksi minä, ylpeä lappilainen, olen pahimman luokan maalaisjuntti, eikä se muutu sillä, vaikka kirjani opiskelukaupunkiini siirtäisin. Täys kaupunkilaispelle.

"Helsingissä asuvat uskovat, että maailma loppuu Helsinkiin; hieman sama juttu kun keskiajan ihmiset keskiajan ihmiset maailman loppuvan jossain aavalla ulapalla, kuin seinään, jonka jälkeen on vain tyhjää. Syyksi tähän on epäilty sitä, kuinka Silja Linen terminaalista merelle katsoessa ei näy kuin ikuista tyhjyyttä, joka yht'äkkiä päättyy."

 

VakioIskettäjä

Pohjois-karjalainen

En ole hänestä blogissani puhunut ja ihan vain siksi, etten kehtaa. Äärimmäisen tyylitön tapaus kotikonnuiltani, jonka mielestä on siististi cool olla yökerhossa verkkareissa ja t-paidassa.

"Nykyisin Pohjois-Karjalaa pilkataan "tuulipukukansan" viimeiseksi linnakkeeksi. Tämän, lähinnä-keski-eurooppalaisten tasolle laskeutuvan ylimielisen näkökulman mukaan vain uusimman ranskalaisen muodin mukainen pukeutuminen on soveliasta. Pilkkaajien "tuulipuvuksi" haukkuma vaate ei sitä paitsi edes ole norjalaisperäinen tuulipuku, vaan paikallisten etninen piirre, kauhtana, jolla on vuosituhantiset juuret itäisessä Euroopassa. Kauhtanat, ja toinen pilkan kohde reuhkat (karvahatut), ovat kuitenkin Pohjois-Karjalaisille ylpeys ja etninen tunnusmerkki samoin kuin saamelaisille lapinpuku."


Herra Hiiri

Tamperelainen

Tämä mies ei tiennyt mitä tarkoittaa konkreettisesti. Onko ihmekään, koska hän ei ole käynyt kuin amiksen, mikä näin akateemisen katsannon mielestä on pahempaa kuin pelkän peruskoulun käyminen. Muutenkaan hän ei meinaa pysyä verbaalisen ilotulitukseni perässä, mutta nauraa aivan kuin olisi jotain ymmärtänyt. Hellyyttävää.
"Tampereella on tunnetusti Suomen hitaimmat asukkaat.
Tamperelaisten ego on tutkittu maailman suurimmaksi
Tamperelaisten totuuskynnys on tutkitusti hyvin matala"

 

Mörri

Pohjanmaalainen

Hän on se mies, joka ei koskaan ollut missään väärässä. Ja jos niin kehtasi väittää niin vastassa oli hillittömät verbaaliset turpakäräjät, mököttäminen ja sohvalla nukkuminen. Hän on entisistäni ainoa, jolle tuskin koskaan tulen antamaan kaikkea anteeksi, koska minäkään en ole koskaan väärässä.

"Pohjalaiseen luonteenpiirteeseen liitetään usein mytologisia piirteitä. Myytin mukaan pohjalainen mies on rehellinen, suoraselkäinen, yritteliäs ja ehdottomasti aina oikeassa. Ehkä näin on joskus ollutkin, mutta vuosia kestänyt sisäsiittoisuus on karsinut eteläpohjalaisen miehen geenistöstä nämä ominaisuudet.

Edellä kuvatuista johtuen pohjalainen mies on menettänyt kykynsä olla aina ehdottoman oikeassa, ja onkin nykyään (omista harhaluuloistaan huolimatta) USEIMMITEN VÄÄRÄSSÄ!"

 

Hobitti

Italialainen

Latino, mikä latino. Pienestä koostaan huolimatta ja mersua omistamatta Hobitti olettaa olevansa kovankin luokan gigolo ja naistenkaataja, joka pystyy tunteettomasti valloittamaan amatsoninkin ja päättämään sen jälkeen, että haluaakin alaikäisen maahisen.

"Roomalainen vallanhimoinen, itsekeskeinen ja omahyväinen kansanluonne pätee yhä kaupungeissa ja syrjäseuduilla. Italialaisen tunnistaa aurinkolaseista, jotka pysyvät nenällä säässä kuin ja säässä. talialaisten ehkä suurin taito urheilussa on näytteleminen, maahan kaatuminen ja jalkansa piteleminen ."